Google AdWords; dünyada binlerce işletme tarafından, uygun bir bütçe ile yeni
müşteriler kazanmak için kullanılıyor. AdWords reklamları, hedeflenen kullanıcıların
sunulan ürün ya da hizmetle ilgili arayabilecekleri kelimeleri kullanarak, yalnızca
belirlenen kelimelerle Google’da yapılan aramanın sonuçlarında gösteriliyor. AdWords
programları tıklama başına maliyet (cost-per-click) fiyatlandırması ile çalışıyor.
Böylece reklamverenler yalnızca reklamlarına tıklanırsa bir ödeme yapıyor.
İhtiyaçları ölçüsünde harcama yaparak alabildiğine geniş bir dağıtım ağının sunduğu
avantajlardan yararlanıyorlar.
Google Adwords ile Reklam vermenin avantajları
AdWords’ü diğer reklamcılık türlerinden ayıran birkaç önemli nokta vardır. AdWords’ü
kullanarak:
"Kullanıcılara, tam da sunduğunuz ürün veya hizmetler için İnternet’te arama yaptıkları
anda ulaşabilirsiniz"
- Reklamınız, halihazırda sizin sunduğunuz türde ürün ve hizmetleri arayan
kullanıcılara gösterilir. Dolayısıyla, söz konusu kullanıcıların işlem yapma
olasılığı daha yüksektir.
- Reklamınızın hangi web sitelerinde ve hangi coğrafi alanlarda (eyaletler,
şehirler ve hatta mahalleler) görüneceğini seçebilirsiniz.
- AdWords, ABD’deki İnternet kullanıcılarının %80’ine erişmektedir. Bu büyük bir
kitledir.
- Tıklama başına maliyet teklifi ile, reklamınız gösterildiğinde değil, yalnızca
kullanıcılar reklamınızı tıkladığında ücretlendirilirsiniz. Kullanabileceğiniz
çeşitli teklif seçenekleri vardır.
- Aylık olarak ne kadar harcamak istediğinize karar verir ve hiçbir zaman bu
tutarın üzerinde ücretlendirilmezsiniz.
- Minimum harcama taahhüdü yoktur.
"Reklamınızda tam olarak nelerin işe yaradığını öğrenip bunları temel alabilirsiniz"
- Reklamınızın nasıl performans gösterdiği (reklamınız sayesinde kaç yeni müşteri
işletmenize bağlandı, bu müşteriler nerelerden geliyor ve diğer ayrıntılar) ile
ilgili raporu inceleyin.
- Reklamınızı düzenleyip iyileştirmek ve işletmenizle iletişime geçen potansiyel
müşterilerin sayısını artırmak için AdWords araçlarını kullanın.